پس از ریمستر شدن بازی Observer در روزهای ابتدایی عرضه‌ی کنسول‌های نسل نهمی، حال نوبت به عرضه‌ی Observer: System Redux روی کنسول‌های نسل هشتمی رسیده است. با نقد و بررسی این بازی با دیجی اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی نسخه‌ی نسل هشتمی بازی Observer: System Redux - Observer: System Redux
نقد و بررسی نسخه‌ی نسل هشتمی بازی Observer: System Redux - Observer: System Redux

بازی Observer تاکنون در چندین مرحله و با چندین پسوند مختلف برای پلتفرم‌های متفاوتی منتشر شده است. این بازی ترسناک روانشناختی ابتدا در سال 2017 منتشر شد و سپس در سال اخیر شاهد ریمستر شدن آن برای کنسول‌های نسل نهمی بودیم که این عنوان Observer: System Redux نام داشت. اما اکنون، نوبت به عرضه‌ی نسخه‌ی ریمستر شده‌ی این عنوان روی کنسول‌های نسل هشتمی یعنی پلی‌استیشن 4 و اکس‌باکس وان رسیده است و در ادامه می‌خواهیم تفاوت‌های بین این نسخه و نسخه‌ی اصلی را یافته و ارزش خرید آن را بسنجیم.

همانطور که اشاره شد، Observer: System Redux با نسخه‌ای که در سال 2017 منتشر شد تفاوت‌هایی دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ارتقای کیفیت بصری و در دسترس قرار گرفتن تعدادی از مراحل جدید اشاره کرد. استودیوی سازنده‌ی این عنوان نیز عناوینی نظیر Layers of Fear 1 و 2 را در کارنامه‌ی خود می‌بیند و در حرکت جدید خود می‌خواهد تا یک بازی ترسناک روانشناختی در دل جهانی سایبرپانکی را خلق کند.

Observer: System Redux - نقد و بررسی نسخه‌ی نسل هشتمی بازی Observer: System Redux
Observer: System Redux - نقد و بررسی نسخه‌ی نسل هشتمی بازی Observer: System Redux

در این بازی، شما در نقش شخصیتی به نام Daniel که یک نوع ناظر یا کاراگاه پلیس است حضور خواهید داشت. او که دارای ابزارهای نظارتی ویژه‌ای است، می‌تواند به اذهان مردم دسترسی داشته و با هک کردن ایمپلنت‌های مغز آن‌ها از افکارشان مطلع شود. این موضوع باعث می‌شود که وی صحنه‌های جنایی را از دیدگاه بهتری نظاره کند تا سرنخ‌های مورد نیاز برای حل معماها و در نهایت انجام روند بازی را بیابد.

در مجموع، روایت داستان به همراه مکانیزم‌های مختلف در این بازی ظاهر و باطن جذابی را به آن می‌بخشند. در واقع، این دو بخش از بازی به لطف مهارت استودیوی سازنده‌ی آن به یکدیگر متصل هستند و باعث خواهند شد تا گیمرها هم با داستان و هم با مکانیزم‌های بازی ارتباط قوی برقرار کند. اما در نقطه‌ی مقابل، شخصیت‌پردازی بازی همچنان ایرادات در خود می‌بیند و آنطور که باید عمیق نیست.

البته، همچنان مکانیزم‌هایی در این بازی وجود دارند که پس از ریمستر شدن آن همچنان آزار دهنده هستند. برای مثال، بازکردن درها بیش از چیزی که باید نیازمند تلاش هستند و ممکن است تا طول مدتی نه چندان طولانی آزاردهنده شوند.

Observer: System Redux - نقد و بررسی نسخه‌ی نسل هشتمی بازی Observer: System Redux
Observer: System Redux - نقد و بررسی نسخه‌ی نسل هشتمی بازی Observer: System Redux

اما در مجموع و در مقام قیاس این بازی با نسخه‌ی اصلی، شاهد ارتقای کیفیت بصری محسوسی در Observer: System Redux هستیم. البته، این کیفیت بصری در مقایسه با نسخه‌ی پلی‌استیشن 5 بازی طبیعتاً چندین پله پایین‌تر قرار خواهد گرفت اما مواردی وجود دارند که تهیه‌ی این بازی را بیش از نسخه‌ی اصلی منطقی جلوه می‌دهند. در دسترس بودن چندین مرحله‌ی جدید به همراه قابلیت ارتقای رایگان این بازی به نسخه‌ی نسل نهمی به همراه افزایش کیفیت بصری بازی می‌توانند دلیل خوبی برای تهیه‌ی این بازی باشند.

البته، اگر از جمله کسانی هستید که نسخه‌ی اصلی این عنوان را تجربه کرده‌اید، بهتر است تا تجربه‌ی مجدد آن را به کنسول نسل نهمی منتقل کنید.

این بازی توسط ناشر آن برای نقد و بررسی در اختیار دیجی اُرَنج قرار گرفته است

In comparison with the original version of this game, we see a noticeable improvement in visual quality in Observer: System Redux. Of course, this visual quality will naturally be several steps lower than the PlayStation 5 version of the game, but there are some things that make the production of this game more logical than the original version.

امتیاز دیجی ارنج

8

نقاط قوت
  • ارتقای ملموس کیفیت بصری
  • گیم‌پلی و داستان درآمیخته
  • ویژگی‌های منحصر به فرد نسخه‌ی System Redux
نقاط ضعف
  • وجود برخی از مکانیزم‌های آزاردهنده
  • شخصیت‌پردازی نه چندان عمیق

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه