طبق گفته‌ی مارک گرمن (Mark Gurman)، کاربران سرویس گیمینگ نتفلیکس در سیستم عامل‌های iOS باید به صورت جداگانه دیتای بازی‌ها را از فروشگاه اپ استور دانلود نمایند.

دانلود جداگانه‌ی بازی‌ها توسط سرویس بازی نتفلیکس در سیستم عامل iOS - سرویس استریمینگ نتفلیکس
دانلود جداگانه‌ی بازی‌ها توسط سرویس بازی نتفلیکس در سیستم عامل iOS - سرویس استریمینگ نتفلیکس

هم اکنون مدتی کوتاه از معرفی سرویس گیمینگ شرکت نتفلیکس می‌گذرد. این شرکت این سرویس را برای رقابت با سرویس اپل آرکید معرفی نمود که از طریق آن می‌توان به مجموعه‌ای از بازی‌های اندرویدی دسترسی داشت. البته، با توجه به قوانین سخت‌گیرانه‌ی شرکت اپل، اوضاع برای این سرویس در سیستم iOS با سایر پلتفرم‌ها تفاوتی اساسی دارد.

در واقع، شرکت اپل در زمینه‌ی ارائه‌ی دسترسی اپلیکیشن‌های ترد-پارتی به محتوای اختصاصی خود بسیار سخت گیرانه عمل می‌کند. به‌طورکلی، اپل به سرویس‌های گیمینگ فعال در سیستم عامل‌های خود اجازه‌ی دانلود و اجرای دسته‌ای از بازی‌ها را صادر نمی‌کند و برای دسترسی به بازی‌های مختلف از طریق این سرویس‌ها، باید تمامی آن‌ها به صورت جداگانه مورد تایید فروشگاه اپل قرار بگیرند. با این اوصاف و با توجه به خبری که مارک گرمن از بلومبرگ منتشر نمود، سرویس گیمینگ نتفلیکس نیز از قاعده‌ی همیشگی شرکت اپل مستثنی نیست و برای اجرای بازی‌ها باید طبق سیاست‌های اپل عمل کرده و پس از دریافت تاییدیه از فروشگاه iOS نسبت به پخش عناوین خود اقدام کند.

به صورت واضح، کاربران این سرویس برای استفاده از آن باید دیتای بازی خود را به صورت جداگانه از فروشگاه اپل دانلود نمایند و امکان دانلود از طریق اپلیکیشن نتفلیکس وجود نخواهد داشت. به گفته‌ی مارک گرمن، به احتمال فراوان این موضوع باعث خواهد شد تا قشر عظیمی از علاقه‌مندان به استفاده از این سرویس قید آن را بزنند؛ چرا که همواره کاربران ترجیح می‌دهند که از طریق پکیجی واحد به محتوای مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

سرویس گیمینگ نتفلیکس هم‌اکنون از طریق اپلیکیشن نتفلیکس در گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید در دسترس قرار دارد.

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه