اپلیکیشن کارنامه مدتی است که در زمینه‌ی خرید و فروش خودرو فعالیت دارد و با استقبال خوبی از جانب کاربران نیز روبرو شده است. با نقد و بررسی این اپلیکیشن با دیجی اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی اپلیکیشن کارنامه | خرید، فروش و قیمت خودرو - اپلیکیشن کارنامه
نقد و بررسی اپلیکیشن کارنامه | خرید، فروش و قیمت خودرو - اپلیکیشن کارنامه

پس از تقاضای بسیار بالای کاربران سرویس دیوار در زمینه‌ی خرید و فروش خودرو، این مجموعه تصمیم گرفت تا با تولید یک اپلیکیشن مجزا که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارد به سرویس‌دهی بهتر بپردازد. حال اپلیکیشن کارنامه این وظیفه را بر عهده دارد و دست بر قضا در مدتی کوتاه نیز موفق به جلب رضایت کاربران نیز شده است.

کاربران قادر خواهند بود تا با استفاده از سرویس کارنامه به فروش سفارشی خودرو، خرید خودرو با ضمانت اختصاصی کارنامه، کارشناسی خودرو و مشاوره‌ی قیمت خودروها در محل خود بپردازند. همچنین، تخمین آنلاین قیمت خودروهای صفر و کارکرده نیز از دیگر مزایای استفاده از سرویس و اپلیکیشن کارنامه قلمداد می‌شود.

با توجه به اینکه اپلیکیشن کارنامه از تیم توسعه‌ی قوی‌ای بهره می‌برد، طراحی ظاهری و رابط کاربری آن مطابق استانداردها و چهارچوب‌های حرفه‌ای طراحی اپلیکیشن قرار دارد و از این نظر با یک اپلیکیشن سطحِ بالا روبرو هستیم. همچنین، چینش صحیح و خوب گزینه‌ها در محیط برنامه حتی برای افرادی که چندان در حوزه‌ی مدنظر مهارت ندارند نیز سردرگم کننده نخواهد بود.

طراحی ظاهری این اپلیکیشن نیز خوب و قابل قبول است و در مجموع از این دو جنبه با یک اپلیکیشن کاملاً استاندارد روبرو هستیم. البته، از نظر فنی با استناد به نظرات ثبت شده برای این اپلیکیشن ایرادات فنی محدودی در گوشی‌های مختلف از سوی این اپلیکیشن دیده می‌شوند که ما در طی فرآیند نقد و بررسی خود با این موارد روبرو نشدیم. 

اپلیکیشن کارنامه - نقد و بررسی اپلیکیشن کارنامه | خرید، فروش و قیمت خودرو
اپلیکیشن کارنامه - نقد و بررسی اپلیکیشن کارنامه | خرید، فروش و قیمت خودرو

کاربران با ورود به اپلیکیشن کارنامه به صفحه‌ی اصلی آن هدایت خواهند شد که این صفحه شامل پنج بخش اصلی می‌شود. بخش‌های خانه، خرید خودرو، فروش سفارشی، ابزار و خدمات و حساب کاربری از طریق صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن کارنامه در دسترس هستند و هرکدام از آن‌ها وظایفی متناسب با نامشان را بر عهده دارند. 

بخش خانه در اپلیکیشن کارنامه میزبان گزینه‌های پیشنهادی از جمله استعلام قیمت روز خودروی صفر و خرید سفارشی خودرو به همراه متونی مختصر که در وصف قابلیت‌ها و مزیت آن است می‌شود. بخش خرید خودرو نیز تمامی خودروهای ثبت شده در این اپلیکیشن را در بخشی کاملاً مجزا در دسترس کاربران قرار می‌دهد. البته، فارغ از اینکه این بخش مزایای فراوانی از جمله تعداد زیادی فیلتر کارآمد را در خود می‌بیند، اما بنا به هر دلیلی این فیلترها شامل برخی از خودروهای پرتقاضای ایرانی نیست و این موضوع می‌تواند به ریزش مخاطبان کارنامه منجر شود.

بخش فروش سفارشی در این اپلیکیشن با دریافت اطلاعات مختلف از جمله برند خودرو، مدل، تیپ، سال ساخت و مواردی از این قبیل، خودروی کاربران را جهت فروش به سایر کاربران و متقاضیان معرفی می‌کند. بخش ابزار و خدمات نیز مزایای دیگری از جمله درخواست کارشناس فنی و استعلام و تخمین قیمت خودروها را در اختیار کاربران اپلیکیشن کارنامه قرار می‌دهد. در انتها، بخش پروفایل کاربری که می‌توانست بسیار جامع‌تر و کاربردی‌تر باشد، تنها شامل چند گزینه‌ی محدود از جمله سوابق درخواست کارشناسی و سوابق درخواست فروش می‌شود.

اپلیکیشن کارنامه - نقد و بررسی اپلیکیشن کارنامه | خرید، فروش و قیمت خودرو
اپلیکیشن کارنامه - نقد و بررسی اپلیکیشن کارنامه | خرید، فروش و قیمت خودرو

در مجموع، چنین به نظر می‌رسد که اپلیکیشن کارنامه علیرغم تمامی مزیت‌های عالی و کارآمد خود، تنها برای قشر خاصی از خریداران و فروشندگان خودرو طراحی شده است. دسترسی به مزایای فوق‌العاده از جمله کارشناسی، تخمین قیمت و فروش سفارشی از جمله مزیت‌های این اپلیکیشن هستند و عدم وجود خودروهای پرتقاضا و پرفروش ایرانی در فیلترها و فهرست خودروهای این اپلیکیشن از جمله معایب مهم آن به شمار می‌رود.

امتیاز دیجی ارنج

8

نقاط قوت
  • جامع و کاربردی در زمینه‌ی فعالیت خود
  • کارشناسی فنی، تخمین قیمت خودرو و مزایای مختلف
نقاط ضعف
  • عدم وجود خودروهای پرتقاضا و پرفروش ایرانی

امتیاز کاربران

1
0
0
0
0
1

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاه

  • dou_150
    dou_150
    07 خرداد 1401 ساعت 00:37

    من چند باری کد تخفیف کارنامه رو در تخفیف هات دیدم اما تجربه استفاده از این سایت رو نداشتم تاحالا