اپلیکیشن پلی استیشن یا PlayStation App، همواره یک برنامه‌ی مکمل برای علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی و دارندگان کنسول‌های پلی استیشن تلقی می‌شود. در این مقاله با نقد و بررسی این اپلیکیشن با دیجی اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی اپلیکیشن PlayStation App - PlayStation App
نقد و بررسی اپلیکیشن PlayStation App - PlayStation App

با پیشرفت تکنولوژی و همه گیر شدن گوشی‌های هوشمند، بسیاری از رسانه‌ها، سرویس‌ها و شرکت‌های تولید کننده‌ی محتوای دیجیتالی نیاز به یک اپلیکیشن جامع موبایلی را حس کردند. بدین ترتیب، اپلیکیشن‌های بسیار متعددی تولید شد که سعی داشتند تا نمایی از خدمات ارائه شده توسط توسعه‌دهندگانشان را به صورت جامع در دسترس کاربران گوشی‌های هوشمند قرار دهند. 

در واقع، امروزه اپلیکیشن‌هایی که دسترسی به محتواهای خاص هر شرکت را از طریق موبایل در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند، نیاز اساسی هر تولید کننده‌ی محتوا تلقی شده و بسیاری از شرکت‌های بزرگ نیز نگاه ویژه‌ای به این مقوله انداخته‌اند. اپلیکیشن پلی استیشن نیز با هدف برقراری اتصال دائمی کنسول‌های بازی سونی با گوشی‌های هوشمند طراحی شدند تا کاربرانشان بتوانند در هر لحظه و هر مکانی به ارسال و دریافت پیام‌های شخصی، آگاه شدن از رویدادهای مختلف و تخفیف‌های فروشگاه پلی استیشن، چک کردن فهرست تروفی‌ها و مدیریت پروفایل شخصی خود بپردازند.

PlayStation App - نقد و بررسی اپلیکیشن PlayStation App
PlayStation App - نقد و بررسی اپلیکیشن PlayStation App

این اپلیکیشن چند سالی است که در دسترس کاربران قرار دارد اما اخیراً و با عرضه‌ی کنسول پلی استیشن 5، شاهد به‌روزرسانی اساسی آن بودیم. این به‌روزرسانی به کلی رابط کاربری و بخش‌های مختلف اپلیکیشن پلی استیشن را دستخوش تحول کرد و از بسیاری جهات کاربرپسندتر و کارآمد تر شد. 

رابط کاربری و طراحی ظاهری

رابط کاربری و طراحی ظاهری اپلیکیشن پلی استیشن در جدیدترین نسخه‌ی آن بسیار زیبا و حرفه‌ای است و کم‌تر کسی قادر است ایرادات بزرگی در آن مشاهده کند. کاربران در هنگام ورود به این اپلیکیشن، با پنج بخش مختلف که از طریق نوار زیرین که به زیبایی طراحی شده است روبرو خواهند شد. این بخش‌ها به ترتیب از راست به چپ به جست و جوی نام کاربری گیمرها و بازی‌ها، کتابخانه‌ی شخصی بازی‌ها، فروشگاه پلی استیشن، بخش اخبار و اعلامیه‌ها یا همان Explore و بخش Play اختصاص دارد.

در بین این موارد، بخش Play به کاربران اجازه می‌دهد که از بازی‌هایی که دوستانشان در حال انجام آن‌ها هستند آگاه شوند. همچنین، بخش تنظیمات، ناتیفیکشن‌ها، پروفایل کاربری و فهرست تروفی‌ها نیز به زیبایی در این صفحه قرار گرفته‌اند.

PlayStation App - نقد و بررسی اپلیکیشن PlayStation App
PlayStation App - نقد و بررسی اپلیکیشن PlayStation App

بخش Explore در این اپلیکیشن، آخرین اعلامیه‌ها و اخبارهای رسمی پلی استیشن و اخبار رسمی منتشر شده از بازی‌های مختلف را در یک بخش مجزا به نمایش در می‌آورد. بخش فروشگاه نیز طبعاً کاربران را به فروشگاه پلی استیشن هدایت می‌کند که از این طریق می‌توان تخفیف‌ها، بازی‌های جدید و موارد این چنینی را مشاهده نمود. بخش کتابخانه‌ی بازی‌ها نیز عناوین اجرا شده توسط گیمرها و عناوین دیجیتالی خریداری شده توسط آن‌ها را در دو بخش مجزا به نمایش در می‌آورد و در صورت همگام سازی شدن اپلیکیشن و کنسول‌های بازی پلی استیشن، می‌توان از طریق اپلیکیشن پلی استیشن عناوین مختلف را دانلود نمود. همچنین، بخش اسلاید بالایی صفحه‌ی اصلی نیز مدیریت دوستان و پیام‌های خصوصی را میسر می‌کند.

عملکرد فنی

عملکرد فنی این اپلیکیشن پس از عرضه‌ی به‌روزرسانی بزرگ خود در ماه‌های اخیر دچار اختلالات فراوانی شده بود و کرش‌های متعدد به همراه باگ‌های مختلف در آن دیده می‌شد. امروزه خوشبختانه بخش عمده‌ای از این مشکلات رفع شده اند و تنها گاهی اوقات حتی در حالی که به اینترنت متصل هستید، با خطای قطع شدن اتصال اینترنت روبرو خواهید شد.

PlayStation App - نقد و بررسی اپلیکیشن PlayStation App
PlayStation App - نقد و بررسی اپلیکیشن PlayStation App

جمع‌بندی

در مجموع، اپلیکیشن پلی استیشن به خصوص پس از انتشار به‌روزرسانی بزرگ خود در ماه‌های گذشته، به یک اپلیکیشن جامع و کامل برای دارندگان کنسول پلی استیشن تبدیل شده است. به وسیله‌ی این اپلیکیشن می‌توان در هر مکان و زمانی به مدیریت فعالیت‌ها و خرید‌های خود از پلی استیشن پرداخت. البته، برخی از مشکلات فنی در این اپلیکیشن همچنان به چشم می‌خورند و نبود مزایای دیگری از جمله قابلیت دسترسی به تصاویر و محتواهای منتشر شده توسط گیمرهای دیگر به خصوص دوستانتان در یک بخش مجزا در آن حس می‌شوند.

امتیاز دیجی ارنج

9

نقاط قوت
  • دسترسی به فروشگاه پلی استیشن و آگاهی از تخفیف‌های دوره‌ای
  • مدیریت پیام‌های شخصی و دوستان
  • مدیریت بازی‌ها و تروفی‌ها
  • همگام سازی با کنسول پلی استیشن
  • بخش اخبار و اعلامیه‌ها
نقاط ضعف
  • برخی از مشکلات فنی
  • نبود مزایای مختلف از جمله دسترسی به تصاویر و محتواهای اشتراک گذاری شده توسط دوستان

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه