سرویس پیندو، پلتفرمی برای ثبت آگهی به منظور خرید و فروش کالاهای دست دوم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این سرویس یکی از مجموعه‌های دیجی کالا است و در ادامه به نقد و بررسی آن خواهیم پرداخت.

نقد و بررسی اپلیکیشن پیندو؛ سرویس خرید و فروش بدون واسطه کالا - اپلیکیشن پیندو؛ سرویس خرید و فروش بدون واسطه کالا
نقد و بررسی اپلیکیشن پیندو؛ سرویس خرید و فروش بدون واسطه کالا - اپلیکیشن پیندو؛ سرویس خرید و فروش بدون واسطه کالا

این اپلیکیشن سرویسی مشابه با دیوار را ارائه می‌کند و در حقیقت هدف آن سهولت بخشیدن به فرآیند خرید و فروش کالای دست دوم یا حتی نو است. همچنین، استفاده از این سرویس کاملاً رایگان بوده و این موضوع یکی از مزیت‌های آن به شمار می‌رود. علاوه بر این، سرویس پیندو همانند سرویس‌های مشابه دیگر نظیر دیوار یا شیپور، این اجازه را می‌دهد تا قیمت‌ها مقایسه شده و با مقرون به صرفه‌ترین حالت ممکن فرآیند خرید و فروش صورت بگیرد.

دیجی کالا که بیش از یک دهه است در زمینه‌ی فروش آنلاین کالاها فعالیت دارد، چندی پیش پلتفرم پیندو را راه‌اندازی کرد و پس از گذشت مدتی، آن را در دسترس عموم قرار داد. همانطور که اشاره شد، این سرویس اجازه می‌دهد تا ثبت آگهی و خرید و فروش کالاهای دست دوم با سهولت بیشتری انجام شود. یکی از بزرگترین مزیت‌های پیندو این است که کالاهای ثبت شده در سرویس خود را در وبسایت دیجی کالا و در صفحه‌ی کالای مشابه به نمایش می‌گذارد تا بدین ترتیب طیف گسترده‌ای از کاربرای دیجی کالا از شرایط قیمتی کالاهای پیندو آگاه شوند. از دیگر ویژگی‌های پیندو می‌توان به در دسترس بودن آن برای هر دو پلتفرم iOS و اندروید اشاره کرد. 

کاربران پیندو پس از ورود به این اپلیکیشن به صفحه‌ی اصلی یا خانه هدایت خواهند شد. در قسمت بالایی این بخش فروشگاه‌های برتر پیندو فهرست شده‌اند و این موضوع بدان معنا است که یک فروشگاه به میزان خاصی از رضایت مشتریان خود دست یافته است. همچنین، در این صفحه جدیدترین آگهی‌های پیندو با گزینه‌های فیلتر کردن، دسته‌بندی و قیمت در دسترس قرار دارند تا به راحتی هرچه تمام‌تر بتوان کالا یا کالاهای مورد نظر خود را یافت. کاربران پس از انتخاب هر کالا، وارد صفحه اختصاصی آن خواهند شد و از طریق این بخش می‌توانند نام فروشنده، ساعت ثبت آگهی، مکان، وضعیت کالا، کالاهای آگهی شده‌ی مشابه و همچنین توضیحات مربوطه به کالا را مشاهده کنند. علاوه بر این گزینه‌ی تماس با فروشنده از طریق بخش پایینی و گزینه‌های اشتراک گذاری و علاقه‌مندی از بخش بالایی در دسترس هستند.

لازم به ذکر است که با ثبت نام و ورود به پیندو، کالاهای اضافه شده به بخش علاقه‌‌مندی وارد آرشیوی با همین نام خواهند شد تا در آینده بتوان آن‌ها را به راحتی یافت. علاوه بر بخش خانه، بخش‌های دیگری اعم از دسته‌بندی، انتشار آگهی، سبد خرید و حساب کاربری نیز در این اپلیکیشن قرار دارند که هر کدام متناسب با نام خود کاربران به قسمت‌های مختلف هدایت می‌کنند. بخش دسته‌بندی، کالاهای موجود در پیندو را در دسته‌بندی‌های مختلف به نمایش می‌گذارد و با توجه به نام دو بخش سبد خرید و حساب کاربری، نیازی به شرح آن‌ها وجود ندارد. فرآیند ثبت کالای جدید در پیندو یکی از بزرگترین مزیت‌های آن است، به طوری که می‌توان یک کالای مشابه را از پیندو یافت و آن را انتخاب کرد. همچنین، قابلیت ثبت کالای جدید از طریق انتخاب‌های دسته بندی نیز در این اپلیکیشن به چشم می‌خورد. در مجموع، بخش طراحی ظاهری و رابط کاربری در پیندو در کنار مزیت‌ها و ویژگی‌های خود، ضعف‌هایی نظیر دسته‌بندی غیر استاندارد و تب جست و جو را در خود می‌بیند. 

اپلیکیشن پیندو؛ سرویس خرید و فروش بدون واسطه کالا - نقد و بررسی اپلیکیشن پیندو؛ سرویس خرید و فروش بدون واسطه کالا
اپلیکیشن پیندو؛ سرویس خرید و فروش بدون واسطه کالا - نقد و بررسی اپلیکیشن پیندو؛ سرویس خرید و فروش بدون واسطه کالا

از نظر فنی نیز پیندو عملکرد قابل قبولی از خود نشان می‌دهد، اما ضعف‌هایی نیز در طول تجربه‌ی کار با آن وجود داشتند که نمی‌توان از آن‌ها چشم پوشی کرد. حین کار با این اپلیکیشن، مشکل کرش شدن برنامه در مواردی بسیار محدود وجود داشت. برخی از موارد هستند که بیش از هر چیزی، ضعف و کمبودهای سرویس پیندو را به تصویر می‌کشند و ارتباط چندانی به اپلیکیشن آن ندارند، اما با توجه به یکپارچه بودن این پلتفرم در تجربه‌ی کاربری کاربران تاثیر منفی می‌گذارند. برای مثال، تایید شدن خرید یک کالا از جانب فروشنده ممکن است ساعت‌ها به طول انجامد و حتی پس از گذشت مدت زمانی طولانی مورد تایید قرار نگیرد.

همچنین، زمان ارسال کالا نیز شرایطی مشابه دارد. ناگفته نماند که گاهی اوقات جست و جوی یک کالا با نوشتن نامی مشخص هم نتایج ناصحیح را به تصویر می‌کشد. عدم دسترسی آسان فروشنده با خریدار، عدم در نظر گرفته شدن تماس امن و چندین و چند ویژگی ریز و درشت دیگر، مواردی هستند که امیدورایم در آینده و با به بلوغ رسیدن هر چه بیشتر پیندو به آن اضافه شوند.

در مجموع، اپلیکیشن پیندو و به طور کلی سرویس پیندو به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های اَبَر سرویسی به نام دیجی کالا، پتانسیل‌های انکار ناپذیری برای تبدیل شدن به یکی از پرمخاطب‌ترین سرویس‌های خرید و فروش اجناس دست دوم دارد، اما در نقطه مقابل ضعف‌ها و کمبودهای مختلفی را هم در خود می‌بیند.

امتیاز دیجی ارنج

7

نقاط قوت
  • نمایش آگهی‌ها در صفحه کالای مشابه دیجی کالا
  • طراحی ظاهری جذاب اپلیکیشن
  • ساده بودن فرآیند ثبت کالا
نقاط ضعف
  • به طول انجامیدن فرآیند خرید و ارسال در برخی موارد
  • مشکلات بخش جست و جوی کالا
  • کمبود برخی از ویژگی‌ها و امکانات

امتیاز کاربران

1
0
0
0
0
1

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه