در دوره‌ای که آثار ساخته شده از واقعه‌ی جنگ جهانی عمدتاً به سبک شوتر خلاصه می‌شوند، عناوینی نظیر This War of Mine و یا Paradise Lost نیز وجود دارند که از زاویه‌ای دیگر به این رویداد تلخ نگاه می‌کنند. در ادامه با نقد و بررسی بازی Paradise Lost با دیجی اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی بازی Paradise Lost - Paradise Lost
نقد و بررسی بازی Paradise Lost - Paradise Lost

در واقع، نازی‌ها هم‌زمان یکی از منفورترین حذب‌های تاریخ و مبارزه با آن‌ها یکی از پول‌سازترین سرگرمی‌های موجود قلمداد می‌شود و از هر رویداد مختص به این حذب، ده‌ها فیلم، سریال، کتاب و بازی‌های ویدیویی ساخته شده است. از جمله‌ی این بازی‌ها می‌توان به Paradise Lost اشاره نمود که برخلاف عمده‌بازی‌های ساخته شده در سبک شوتر، با زاویه دید اول شخص و داستان خود قصد دارد تا به سرگرم نمودن مخاطبانش بپردازد.

داستان بازی Paradise Lost، رویدادی غیر واقعی از دوران پس از جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند؛ دوره‌ای که زمین به وسیله‌ی جنگ اتمی به ویرانه تبدیل شده و گیمرها در نقش یک نوجوان لهستانی که از این آشوب جان سالم به در برده است، باید به پیدا کردن سرگذشت مادرش و مردی ناشناس بپردازد. همچنین، این کاوش در جهان بازی او را به مناطقی می‌کشاند که به نقشه‌ی نازی‌ها مبنی بر ساخت کلونی پی‌ میبرد. البته، فارغ از اینکه داستان بازی دارای پیچش‌های جذاب و موارد غافلگیر کننده‌ی متعددی است، اما نحوه‌ی روایت آن چندان شرایط جالبی ندارد.

Paradise Lost - نقد و بررسی بازی Paradise Lost
Paradise Lost - نقد و بررسی بازی Paradise Lost

همچنین، لازم به ذکر است که روند گیم‌پلی بازی به کلی در راه رفتن، برخی انتخاب‌های بی تاثیر در روند بازی و روبرو شدن با محیط‌های مختلف خلاصه شده است و خبری از مکانیزم‌های مختلف در گیم‌پلی آن نیست. در واقع، عدم وجود مکانیزم‌های مختلف به سرعت این بازی را سلیقه‌ای می‌کند و ممکن است که برخی از مخاطبان آن در همان ساعت ابتدایی قید ادامه دادن آن را بزنند. البته، با اینکه به طور کلی با یک بازی اتمسفریک و به نوعی شبیه‌ساز پیاده‌روی روبرو هستیم، اما باز هم چند پازل درون بازی قرار دارند که البته به دلیل ضعف در رابط کاربری و کندی حرکت شخصیت بازی، حل این پازل‌ها نیز خسته کننده خواهد شد.

Paradise Lost - نقد و بررسی بازی Paradise Lost
Paradise Lost - نقد و بررسی بازی Paradise Lost

شاید مهم‌ترین نقطه قوت بازی Paradise Lost را بتوان گرافیک بصری آن قلمداد کرد. این بازی در عین مستقل بودن، از ویژگی‌های بصری چشم نوازی بهره می‌برد و محیط‌های پر جزئیاتی را در خود می‌بیند. همچنین، طراحی هنری این بازی تلفیقی از جهان واقعی در زمان جنگ جهانی دوم و فیلم‌های علمی تخیلی و از این نظر بازی در شرایط ایده‌آلی قرار دارد. همچنین، گرافیک فنی بازی نیز به لطف نبود پیچیدگی خاص در مکانیزم‌ها، شرایط خوبی دارد و موسیقی آن نیز، بیش از پیش به غرق شدن در جهان مرموز بازی کمک می‌کند.

Paradise Lost - نقد و بررسی بازی Paradise Lost
Paradise Lost - نقد و بررسی بازی Paradise Lost

در نهایت، Paradise Lost را می‌توان یک بازی اتمسفریک داستان محور با جزئیات و ویژگی‌های گرافیکی جالب توجه قلمداد کرد که البته به دلیل فقر مکانیزم و محتوا، به شدت سلیقه‌ای خواهد بود و ممکن است تا بخش عمده‌ای از مخاطبانش را در همان دقایق ابتدایی بازی از دست بدهد.

Paradise Lost can be considered an atmospheric story-driven game with interesting details and graphical features. Of course, this game will be very special due to the lack of mechanism and content, and it may lose a large part of its audience in the very first minutes of the game.

امتیاز دیجی ارنج

6

نقاط قوت
  • داستان مرموز و غافلگیر کننده
  • کیفیت بصری و جزئیات بالای گرافیکی
نقاط ضعف
  • نحوه‌ی روایت نسبتاً پر اشکال
  • فقر شدید محتوا
  • نبود مکانیزم‌های حداقلی برای یک بازی ویدیویی
  • رابط کاربری بی‌کیفیت
  • کند بودن بیش از حد شخصیت بازی

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه