سرویس آپارات، یکی از سرویس‌های اشتراک گذاری و تماشای ویدیو در بسترهای وب و اپلیکیشن در ایران قلمداد می‌شود که سعی دارد تا جای خالی سرویس مشابه خارجی را برای کاربران ایرانی پر کند. در ادامه با نقد و بررسی اپلیکیشن آپارات با دیجی اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی اپلیکیشن آپارات - اپلیکیشن آپارات
نقد و بررسی اپلیکیشن آپارات - اپلیکیشن آپارات

همانطور که اشاره شد، سرویس آپارات مدت‌ها است که در ایران و به منظور جایگزین شدن با سرویس خارجی اشتراک گذاری ویدیو راه‌اندازی شده و خوشبختانه همواره در حال پیشرفت بوده و امکانات خوبی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. در واقع، کاربران آپارات در نسخه وب و اپلیکیشن، می‌توانند به ایجاد کانال، بارگذاری ویدئو، تماشای زنده شبکه‌های تلویزیونی و برنامه‌های مختلف، تماشای استریم‌ها و حتی استریم کردن بپردازند.

رابط کاربری

یکی از نقاط قوت اپلیکیشن آپارات را می‌توان رابط کاربری ساده و در عین حال زیبای آن نامید که دسترسی به هر بخش از اپلیکیشن را به سهولت فراهم می‌کند. همچنین، علاوه بر منوی سه خط بالای صفحه‌ی اصلی، تمامی بخش‌های مختلف این اپلیکیشن در قسمت پایینی صفحه اصلی گنجانده شده‌اند و آیکون‌های جست و جو و تماشای برنامه‌های زنده نیز در بخش بالایی صفحه اصلی آن قرار دارند.

در قسمت پایینی صفحه اصلی، بخش‌های خانه، دسته‌ها، دنبال شدگان و دانلودها قرار دارند و منوی سه خط برنامه که از قسمت بالایی و سمت راست صفحه اصلی در دسترس قرار دارد، گزینه‌هایی نظیر جدیدترین‌ها، پربازدیدترین‌ها، آپارات کودک و آپارات فیلیمو و ویدیوهای من را در خود می‌بیند. همچنین، آپارات کودک و آپارات فیلیمو هرکدام محتوای متناسب با نام خودشان را در اختیار کاربران قرار می‌د‌هند اما، محتوای هر کدام یک از آن‌ها از طریق اپلیکیشن آپارات و بخش دسته‌بندی‌ها نیز قابل دسترس هستند.

اپلیکیشن آپارات - نقد و بررسی اپلیکیشن آپارات
اپلیکیشن آپارات - نقد و بررسی اپلیکیشن آپارات

همچنین، کاربران در ابتدای ورود به اپلیکیشن آپارات به بخش خانه در صفحه‌ی اصلی هدایت خواهند شد که گلچینی از ویدئوهای پربازدید و یا مورد علاقه‌ی او را به عنوان ویدیوهای منتخب در دسترس قرار می‌دهد. همچنین، آپلود ویدیو در کانال شخصی و شروع استریم کردن و ضبط زنده‌ی برنامه‌ی ویدیویی توسط کاربران تنها با ساخت یک حساب کاربری میسر خواهد بود.

علاوه بر این، پخش ویدیوها به وسیله‌ی حالت نگه‌داشتن گوشی به صورت‌های تمام صفحه و 1/3 انجام می‌شود و در حالت دوم، قسمت بالایی صفحه به پخش ویدئو و پایینی آن به معرفی ویدئوهای مشابه اختصاص داده میشوند. البته، نکاتی منفی در بخش پخش زنده‌ی ویدیوهای آپارات وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به تبلیغات مکرر، عدم نمایش زیرنویس فارسی در اپلکیشن (بر اساس تجربه‌ی ما) و پخش ویدیوها به‌صورت خودکار و بدون فشردن یا لمس کردن دکمه‌ی خاصی و تنها با رجوع به صفحه‌ی آن‌ها اشاره کرد. برای مثال، کاربری که تنها قصد دارد تا نظرات دیگر کاربران در مورد این ویدیو را بخواند، به ناچار مجبور به از دست دادن بخشی از حجم اینترنت خود خواهد بود.

اپلیکیشن آپارات - نقد و بررسی اپلیکیشن آپارات
اپلیکیشن آپارات - نقد و بررسی اپلیکیشن آپارات

علاوه بر این، بخش پخش زنده‌ی اپلیکیشن آپارات که از قسمت بالایی صفحه و سمت چپ در دسترس قرار دارد، محتوای زنده‌ی برنامه‌های مختلف از جمله استریم‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین، کاربران با استفاده از دکمه‌ی شروع پخش زنده در قسمت بالایی و سمت چپ این بخش نیز میتوانند به ضبط آنلاین و زنده برنامه‌های خود و استریم کردن بازی‌ها بپردازند که این موضوع، از ویژگی‌های مختلفی نظیر جوایز و برگزاری فصول مختلف بهره‌مند خواهد بود.

همچنین، دیگر بخش‌های اصلی موجود در قسمت پایینی این اپلیکیشن، دسته‌بندی‌ها از جمله گیم، سلامت، تکنولوژی و...، دنبال شدگان که محتوای کانال‌های دنبال شده توسط کاربر را نشان می‌دهند و بخش دانلودها هستند که آخرین گزینه، ویدیوهای دانلود شده‌ی کاربر را در یک مکان معین و مشخص و برای سهولت بیشتر در بازیابی آن‌ها آرشیو می‌کند.

اپلیکیشن آپارات - نقد و بررسی اپلیکیشن آپارات
اپلیکیشن آپارات - نقد و بررسی اپلیکیشن آپارات

در مجموع، آپارات را می‌توان یک سرویس کاربردی در زمینه‌ی تماشای برنامه‌های ویدیوی قلمداد کرد که امکانات مختلفی از قبیل ساخت آرشیو شخصی، دنبال کردن کانال‌های مورد علاقه و حتی استفاده از سرویس‌های استریمینگ را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

امتیاز دیجی ارنج

9.5

نقاط قوت
  • امکانات قابل توجه و بی‌نظیر در نمونه‌های داخلی
  • سرویس‌های مختلف رایگان از جمله استریمینگ
  • رابط کاربری خوب و سهولت در استفاده
نقاط ضعف
  • تبلیغات پرتعداد
  • پخش خودکار ویدیوها پس از ورود به صفحه‌ی هرکدام

امتیاز کاربران

1
0
0
0
0
1

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه