تلوبیون، سرویس کاملاً رایگان تماشای برنامه‌های تلویزیونی است که در بستر اپلیکیشن تلوبیون، هم‌اکنون در دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان قرار دارد. با بررسی نسخه‌ی 4.0.3 اندروید اپلیکیشن تلوبیون با دیجی اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی اپلیکیشن تلوبیون - اپلیکیشن تلوبیون
نقد و بررسی اپلیکیشن تلوبیون - اپلیکیشن تلوبیون

با توجه به شیب تند پیشرفت تکنولوژی، نحوه‌ی گذراندن اوقات فراغت در سال‌های اخیر نسبت به دهه‌های گذشته تفاوت بسیار زیادی داشته است و تماشای برنامه‌های مختلف از طریق تلویزیون نیز به مرور زمان جای خود را به تماشای برنامه‌های از طرق مختلف از جمله شبکه‌های اجتماعی، سرویس‌های آنلاین و اپلیکیشن‌های موبایل خواهد داد. خوشبختانه، با توجه به استقبال خوب کاربران ایرانی از اپلیکیشن‌های موبایلی، این بستر در کشور ما نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و هم‌اکنون اپلیکیشن‌های متنوعی برای ارائه‌ی خدمات این‌چنینی از جمله لنز، آنتن و تلوبیون در دسترس قرار دارند که در ادامه به نقد و بررسی آخرین مورد ذکر شده خواهیم پرداخت.

رابط کاربری

تمرکز اپلیکیشن تلوبیون همانند سابق برروی پخش زنده‌ی برنامه‌های تلویزیونی و قراردادن آن‌ها در آرشیوهای مختلف در دسترس کاربران است و محتواهای فراوانی از جمله فیلم و سریال‌ها نیز راه خود را به صفحه‌ی اصلی تلوبیون باز کرده‌اند.

از طرفی دیگر، با توجه به توسعه‌ی اختصاصی این نرم‌افزار برای پوشش برنامه‌های صدا و سیما، به ندرت شاهد بروز ایرادات و وجود نقص و کمبود محتوا در آن هستیم و از نظر مقدار اینترنت مصرفی آن، گزینه‌های ویژه‌ای نظیر مدیریت اینترنت مصرفی در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند. همچنین، این اپلیکیشن بسته به سرعت اینترنت مخاطبانش، بدون هیچ کندی و یا نمایش تبلیغ‌های آزاردهنده برنامه‌ی مورد نظر آن‌ها را به نمایش درمی‌آورد. 

کاربران در هنگام ورود به تلوبیون، به صفحه‌ی اصلی یا خانه هدایت می‌شوند که در قسمت بالایی آن، اسلاید برنامه‌های ویژه و پیشنهادی و در زیر آن، محتواهای مختلفی از جمله فیلم و سریال و بخش مناسب برای کودکان نیز به چشم می‌خورد. همچنین، بخش پخش زنده‌ی این اپلیکیشن فهرست کاملی از تمامی شبکه‌های ملی اعم از شبکه‌های استانی را در اختیار مخاطبانش قرار داده و آن‌ها می‌توانند تا با انتخاب هر کدام از یک از این شبکه‌ها، به تماشای برنامه‌های مدنظر خود بپرداند.

اپلیکیشن تلوبیون - نقد و بررسی اپلیکیشن تلوبیون
اپلیکیشن تلوبیون - نقد و بررسی اپلیکیشن تلوبیون

در کنار بخش پخش زنده، بخش جست و جو و آرشیو نیز به چشم می‌خورد که تمامی برنامه‌های 7 سال گذشته را در خود جای داده و کاربران با انتخاب سال و ماه و روز مورد نظرشان، می‌توانند برنامه‌های آن زمان را مشاهده کنند.

در انتها، بخش پروفایل نیز به منظور شخصی‌سازی بیشتر برنامه، مدیریت فیلم و سریال‌های دانلود شده، و گزینه‌ی صرفه‌جویی در مصرف اینترنت نیز قرار دارد که هر کدام وظایفی متناسب با نام خود دارند.

تماشای برنامه‌ها

پس از انتخاب هر شبکه و هر برنامه، کاربران طبیعتاً به بخش تماشای آن هدایت خواهند شد که این قسمت نیز کمی و کاستی خاصی ندارد و در کنار وجود قابلیت تنظیم دستی کیفیت ویدیو، سایر برنامه‌های پخش شده در شبکه‌ی انتخابی در ساعات گذشته نیز برای سهولت بیشتر در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

اپلیکیشن تلوبیون - نقد و بررسی اپلیکیشن تلوبیون
اپلیکیشن تلوبیون - نقد و بررسی اپلیکیشن تلوبیون

در مجموع، اپلیکیشن تلویبیون را می‌توان کامل‌ترین اپلیکیشن تماشای برنامه‌های تلویزیونی آنلاین نامید که از هر نظر عملکرد بی‌نقصی دارد. همچنین، این اپلیکیشن با داشتن رابط کاربری عامه‌پسند و ساده و آرشیو غنی از برنامه‌های 7 سال اخیر صدا و سیما، می‌تواند کاربران را برای همیشه از داشتن اپلیکیشن ثانویه برای تماشای آنلاین برنامه‌های تلویزیونی بی‌نیاز کند.

امتیاز دیجی ارنج

10

نقاط قوت
  • آرشیو غنی از برنامه‌های 7 سال اخیر صدا و سیما
  • پخش زنده‌ی تمامی شبکه‌های ملی، از جمله شبکه‌های استانی
  • رابط کاربری عالی و کاربرپسند
  • گزینه‌های مختلف برای مدیریت دانلودها و حجم مصرفی اینترنت
نقاط ضعف
  • این برنامه هیچ نقطه ضعف اساسی ندارد!

امتیاز کاربران

2
0
0
1
0
1

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه