احتمالاً گیمرهایی که تجربه‌ی انجام بازی جنگ‌های صلیبی را دارند، بارها خود را جای سربازان بخت برگشته‌ای که با تعداد بالا به میدان خونین نبرد با دشمنان فرستاده می‌شدند تصور کرده‌اند و حتی شاید برخی از آن‌ها، هموراه علاقه داشتند تا با زاویه دید اول شخص و یا سوم شخص کنترل یکی از این سربازان را برعهده بگیرند. حال، بازی Chivalry 2 قصد دارد تا این رویا را تحقق بخشیده و بالاخره یک بازی این چنینی را در اختیار گیمرها قرار دهد. با نقد و بررسی بازی Chivalry 2 با دیجی اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی بازی Chivalry 2 - بازی Chivalry 2
نقد و بررسی بازی Chivalry 2 - بازی Chivalry 2

متاسفانه یکی از نقاط ضعف بازی‌های نوستالژیک، منسوخ شدن سبک‌ها و مکانیزم‌هایشان است و شاید این موضوع باعث شده تا کمتر شاهد ساخته شدن و عرضه‌ی یک بازی AAA استراتژیک به نسبت سایر ژانرها باشیم. از طرفی دیگر، بازی‌هایی نظیر Chivalry 2 می‌توانند با وام‌گیری از آن حس نوستالژی و ترکیب آن با مکانیزم‌های روز، تاحدود زیادی در سرگرم کردن مخاطبانشان موفق باشند.

به هر ترتیب، بازی تمام آنلاین Chivalry 2 هم‌اکنون در دسترس قرار دارد و در عین سرگرم‌کننده‌ بودن برای مخاطبان خاصش، ممکن است نقاط منفی متعددی نیز داشته باشد.

داستان، بی داستان!

متاسفانه یکی از بخش‌هایی که عملاً دیگر جایی در بازی‌های آنلاین ندارند، داستان است و بازی Chivalry 2 نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته، در این بین مواردی نیز وجود دارند که طراوت و تنوع گیم‌پلی ومحتوای آن‌ها به تنهایی باعث می‌شود تا نبود بخش داستانی در یک بازی چندان حس نشود اما، زمانی که یک بازی صرفاً به شما تنها چند حالت محدود برای تجربه‌ی خود ارائه می‌کند، ناخودآگاه روند بازی پس از گذشت چند ساعت به دور باطل تکرار خواهد افتاد.

از طرفی دیگر، این موضوع زمانی رنگ و بوی جدی‌تری به خود می‌گیرد که برخلاف عناوینی نظیر بخش آنلاین Call of duty و حتی بازی‌هایی نظیر Fortnite، هیچ انگیزه و جای پیشرفتی نظیر سیزن‌پس‌ها و ارتقای رنکینگ با انجام چالش‌های مختلف برای گیمرها در یک بازی وجود نداشته باشد. متاسفانه، بازی Chivalry 2 در تمامی موارد فوق عاری از محتوا است و در کنار نبود بخش داستانی، چالش‌ها و موارد جانبی که به یک گیمر انگیزه برای ادامه دادن بازی می‌دهد، وجود ندارد.

بازی Chivalry 2 - نقد و بررسی بازی Chivalry 2
بازی Chivalry 2 - نقد و بررسی بازی Chivalry 2

گیم‌پلی

همان‌طور که اشاره شد، زمانی که با یک بازی آنلاین فاقد داستان روبرو می‌شویم، بخش گیم‌پلی آن به طرز عجیبی به زیر ذره‌بین رفته و کمبودهای آن بیش از پیش چشمگیر خواهند بود. خوشبختانه، بازی Chivalry 2 در ارائه‌ی گیم‌پلی جذاب و سرگرم‌کننده بسیار موفق عمل می‌کند و با چند حالت مختلف از جمله Team Deathmatch و پشتیبانی از 64 نفر که در قالب دو تیم و به صورت همزمان روبروی یکدیگر قرار می‌گیرند میزبان گیمرها خواهد بود. همچنین، وجود زاویه‌دید اول شخص و سوم شخص به صورت انتخابی، یک بخش تمرینی کامل و جامع و حتی ارائه‌ی توضیحات کافی در هنگام اجرای بازی باعث می‌شوند که گیمرها با تجربه‌ی کافی و آموختن کامل مکانیزم‌های آن راهی میدان نبرد شوند.

 در مجموع، وجود چهار کلاس مبارزه‌ای با مکانیزم‌های مختلف که برای هرکدام از آن‌ها آیتم‌های مختلفی وجود دارند، به سرگرم‌کننده‌تر شدن گیم‌پلی بازی کمک خواهند کرد. همچنین، وجود چند مدل اسلحه‌، حالت‌های متفاوت ضربه زدن و تعامل با اشیاهای محیطی نظیر پرت کردن اجسام مختلف نیز باعث می‌شوند تا گیم‌پلی بازی بتواند برای ساعت‌ها مخاطبانش را به راحتی سرگرم کند.

بازی Chivalry 2 - نقد و بررسی بازی Chivalry 2
بازی Chivalry 2 - نقد و بررسی بازی Chivalry 2

گرافیک و موسیقی

اظهار نظر و سنجش گرافیک بصری و فنی و حتی وضعیت سرور بازی‌هایی که با بودجه‌ی نسبتاً کم و توسط استودیوهای نسبتاً کوچک ساخته می‌شوند، همواره چالش‌های خاص خود را دارد و این موضوع تا حدودی در مورد Chivalry 2 نیز صدق می‌کند. در واقع، این بازی پر است از محیط‌های قرون وسطایی که به زیبایی طراحی شده‌اند و صحنه‌های حماسی که گیمرها در آن‌ها رقم می‌زنند. البته، انیمیشن‌های محدود و کیفیت نه‌چندان خوب بافت‌ها در نسخه‌های نسل هشتمی بازی تاحدودی جلوه‌های بصری خوب بازی و اتمسفر آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند اما خوشبختانه، سرورهای بازی عملکرد خوبی حتی به‌وسیله‌ی اینترنت عادی در ایران دارند و شاهد رندر شدن با ثبات تعداد 64 گیمر آنلاین به صورت همزمان در Chivalry 2 هستیم و لگ‌ها و تاخیرها به مواردی محدود خلاصه می‌شوند.

اما متاسفانه، شاید یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های بازی در زمینه‌ی صداگذاری و موسیقی رخ می‌دهد و جز افکت‌های صوتی شمشیر زدن و موارد این چنینی، باقی صداگذاری‌های بازی از جمله صداگذاری شخصیت‌ها در Chivalry 2 شرایط چندان مساعدی ندارند. همچنین، موضوعی که باعث می‌شود تا اتمسفر این بازی گیرایی خود را از دست بدهد، عدم استفاده از موسیقی‌های پس زمینه در حین مبارزه‌ها است که نبود آن به شدت در Chivalry 2 حس می‌شود.

بازی Chivalry 2 - نقد و بررسی بازی Chivalry 2
بازی Chivalry 2 - نقد و بررسی بازی Chivalry 2

در مجموع، بازی Chivalry 2 به واسطه‌ی گیم‌پلی شدیداً سرگرم‌کننده و اعتیاد آور، پشتیبانی از 64 گیمر آنلاین به صورت همزمان و جلوه‌های بصری قابل قبولش، می‌تواند علاقه‌مندان به بازی‌های قرون وسطایی را به خود جذب کند. البته، این بازی نقاط ضعف ریز و درشتی نظیر صداگذاری ضعیف، عدم استفاده از موسیقی پس‌زمینه در هنگام مبارزات و حتی کیفیت نسبتاً ضعیف بافت‌ها را در خود می‌بیند و حتی نبود چالش‌های مختلف و محتوای داستانی، ممکن است حس بی‌هدف بودن تجربه‌ی Chivalry 2 را پس از گذشت مدتی به مخاطبانش القا کند.

The gameplay in Chivalry 2 is everything. The game supports 64 gamers simultaneously and has good visual effects and will be a good choice for fans of medieval games. Of course, this game also has weaknesses, such as poor sound effects and lack of music during battles. Also, the textures are of mediocre quality and the story content, ranking system and challenges are not seen in this game.

کد بازی Chivalry 2 توسط ناشر آن در اختیار دیجی اُرَنج قرار گرفته است 

امتیاز دیجی ارنج

8

نقاط قوت
  • گیم‌پلی سرگرم کننده و اعتیاد آور
  • کلاس‌ها و آیتم‌های مختلف
  • سرورهای با ثبات و پشتیبانی تا 64 گیمر آنلاین در یک نبرد
نقاط ضعف
  • نبود چالش‌ها و سیستم رنک‌بندی
  • کیفیت نسبتاً ضعیف بافت‌ها
  • صداگذاری به شدت ضعیف و عدم استفاده از موسیقی پس‌زمینه حتی در میادین نبرد

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه