اپلیکیشن علی بابا یکی از بهترین و مناسب‌ترین بسترهای خرید اینترنتی بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و رزرو هتل و تور را در دسترس کاربران خود قرار می‌دهد و در ادامه قصد داریم تا به نقد و بررسی آن بپردازیم. با دیجی اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی اپلیکیشن علی بابا - اپلیکیشن علی بابا
نقد و بررسی اپلیکیشن علی بابا - اپلیکیشن علی بابا

خوشبختانه با فراگیر شدن گوشی‌های هوشمند، روش‌های سنتی ارائه‌ی خدمات مختلف از جمله فروش بلیط قطار و هواپیما و حتی رزرو هتل مسیر خود را به سمت تکنولوژی تغییر داده‌اند و دیگر خبری از دغدغه‌ها و دردسرهای رایج خرید بلیط نیست. همچنین، اپلیکیشن علی‌بابا را می‌توان یکی از کامل‌ترین اپلیکیشن‌های خرید بلیط و رزرو هتل قلمداد کرد که به‌واسطه‌ی آن، قادر خواهید بود تا به سهولت هرچه تمام‌تر، بلیط‌های هواپیما، قطار و اتوبوس را در تاریخ معین شده توسط خودتان به همراه قیمت و جزئیات دیگر سفر مشاهده کنید و پس از انتخاب و خرید هرکدام، تنها با یک کارت شناسایی قادر به انجام سفر خود خواهید بود.

محیط برنامه و رابط کاربری

اپلیکیشن‌های پرکاربرد نظیر علی‌بابا، اسنپ، آنتن، آپارات و...، به واسطه‌ی جامعه‌ی وسیع مخاطبانشان، همواره از یک تیم پشتیبانی و توسعه‌ی قوی بهره‌مند هستند و این موضوع را می‌توان یکی از مهم‌ترین دلایل تفاوت ملموس کیفیت رابط کاربری و طراحی ظاهری این اپلیکیشن‌ها با سایرین قلمداد کرد. در واقع، اپلیکیشن علی‌بابا از این نظر در بین چند اپلیکیشن با کیفیت ایرانی قرار می‌گیرد و در کنار طراحی بسیار زیبای ظاهری، از رابط کاربری استاندارد و با کیفیتی برخوردار است.

اپلیکیشن علی‌بابا - نقد و بررسی اپلیکیشن علی بابا
اپلیکیشن علی‌بابا - نقد و بررسی اپلیکیشن علی بابا

به طور کلی اپلیکیشن علی بابا به سه بخش خانه، سفرهای من و حساب کاربری تقسیم می‌شود که خرید بلیط‌های هواپیما (داخلی و خارجی)، قطار، اتوبوس، رزرو هتل و تور از طریق بخش خانه میسر خواهد بود.

بخش خرید بلیط هواپیما را می‌توان پرطرفدارترین و پرکاربردترین بخش اپلیکیشن علی‌بابا قلمداد کرد که در واقع فعالیت خود را نیز با ارائه‌ی این سرویس شروع کرده بود. البته، این بخش هم‌اکنون گسترده‌تر از سابق شده و خرید بلیط‌های پروازهای خارجی را نیز پوشش می‌دهد. در نهایت، فرآیند خرید بلیط‌ها بسیار ساده و بدون هیچ پیچیدگی خاصی صورت می‌گیرد و برای انجام این امر، کاربران ابتدا به حساب کاربری خود وارد شده، یک‌طرفه و یا دوطرفه بودن بلیط، شهر مبدا و شهر مقصد و تاریخ مدنظر خود را انتخاب کرده تا در نهایت، به فهرست پروازها به همراه جزئیاتی نظیر قیمت، ایرلاین و نوع سفر دسترسی پیدا کنند.

همچنین، این روند در مورد خرید سایر بلیط‌ها از جمله قطار و اتوبوس نیز صدق می‌کند و حتی رزرواسیون هتل‌ها نیز به همین صورت انجام خواهد شد. البته، کاربران برای رزرواسیون تور و حتی مشاهده‌ی محتوای جانبی در نظر گرفته شده برای مسافران، به نسخه‌ی وب علی بابا هدایت می‌شوند و می‌توان این موضوع را به عنوان تنها نقطه ضعف این اپلیکیشن قلمداد کرد.

اپلیکیشن علی‌ بابا - نقد و بررسی اپلیکیشن علی بابا
اپلیکیشن علی‌ بابا - نقد و بررسی اپلیکیشن علی بابا

 در نهایت، پس از انجام فرآیند خرید بلیط، نسخه‌ای از آن به ایمیل ثبت شده‌ی کاربران ارسال شده و نسخه‌ای دیگر در بخش سفارش‌های من برای همیشه آرشیو خواهد شد. همچنین، کاربران قادر خواهند بود تا در صورت نیاز، نسخه‌ی PDF بلیط‌های خود را دانلود و سپس پرینت کنند. البته، همان‌طور که اشاره شد، برای انجام سفری که بلیط آن توسط اپلیکیشن علی‌بابا خریداری شده است، تنها نیاز به یک کارت شناسایی خواهید داشت.

سایر ویژگی‌ها

خوشبختانه، اپلیکیشن علی‌بابا نسبت به زمان انتشار خود تغییرات و بهبودهای فراوانی از هر نظر یافته است و صرفاً تنها یک مرجع برای خرید بلیط تلقی نمی‌شود. در واقع، بخش خانه در این اپلیکیشن محتواهایی نظیر اسلاید اخبار مهم پیرامون اپلیکیشن و شرایط انجام سفرها، پیشنهادهای مختلف پیرامون سفر و پادکست‌ها و محتواهای مرتبط با انجام سفر را نیز در خود می‌بینند که البته همان‌طور که اشاره شد، کاربران برای مشاهده‌ی آن‌ها به نسخه‌ی وب علی‌بابا هدایت خواهند شد.

اپلیکیشن علی‌ بابا - نقد و بررسی اپلیکیشن علی بابا
اپلیکیشن علی‌ بابا - نقد و بررسی اپلیکیشن علی بابا

بدون تردید، اپلیکیشن علی‌بابا نه تنها یکی از بهترین اپلیکیشن‌های خرید بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و رزرو هتل به شمار می‌رود، بلکه می‌توان آن را یکی از استانداردترین و با کیفیت‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی نامید که همواره توسط تیم توسعه‌ی خود در حال ارتقا از نظر کمی و کیفی است.

امتیاز دیجی ارنج

9.5

نقاط قوت
  • بی‌نیاز کردن مخاطبان از تمامی ملزومات انجام سفر از جمله خرید بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و رزرو هتل
  • سهولت در استفاده و خرید بلیط
  • رابط کاربری و طراحی ظاهری باکیفیت و استاندارد
  • دسترسی آنی به فهرست قیمت و تاریخ حرکت قطار و اتوبوس‌ها و تمامی پروازها
نقاط ضعف
  • هدایت کاربران به نسخه‌ی وب پس از انتخاب برخی از بخش‌ها از جمله رزرو تور

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه