جدیدترین ساخته‌ی استودیوی Mad Mimic به یک بازی مستقل در سبک روگ‌لایک با نام Dandy Ace است و در این مقاله قصد داریم تا به نقد و بررسی آن بپردازیم. با دیجی اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی بازی Dandy Ace - بازی Dandy Ace
نقد و بررسی بازی Dandy Ace - بازی Dandy Ace

سبک روگ لایک را می‌توان یکی از محبوب‌ترین سبک‌های بازی قلمداد کرد که همیشه مورد توجه بسیاری از گیمرها در سراسر جهان قرار داشته است. از طرفی دیگر، ساخت این بازی‌ها به نسبت جزو آسان‌ترین سبک برای ساخت یک بازی محسوب می‌شود اما علی‌رغم سادگی ظاهری آن، گیم‌پلی بازی به شدت زیر نظر مخاطبان و منتقدان قرار خواهد گرفت و به رکن اصلی بازی تبدیل خواهد شد.

همچنین، بازی Dandy Ace از جمله عناوین جدید روگ‌لایک است که داستان و روایت در آن نقش و عملکرد نسبتاً مهم و طنز گونه و قابل قبولی دارد و پیرامون یک جادوگر خبیث روایت می‌شود. همچنین، این جادوگر که در آینه‌ی جادویی خود گرفتار شده است، دشمنانی برای مقابله با شما و اهدافتان می‌فرستد و شما باید بوسیله‌ی مهارت‌های خود آن‌ها را از بین ببرید.

بازی Dandy Ace - نقد و بررسی بازی Dandy Ace
بازی Dandy Ace - نقد و بررسی بازی Dandy Ace

گیم‌پلی بازی Dandy Ace، گیمرها را در مکانی شبیه به قصر رها کرده تا در مراحل مختلف با دشمنان بجنگند و در نهایت از دل این قصر عجیب و غریب رها شوند. همچنین، گیم‌پلی این بازی در کنار مکانیزم‌های همیشگی عناوین روگ لایک یعنی ضربه زدن و جاخالی دادن، کارت‌هایی در خود می‌بیند که حالتی استراتژی‌ نیز به آن می‌بخشد و با استفاده به موقع از مکانیزم‌های آن‌ها می‌توانند شرایط بهتری در چیره شدن به دشمنان داشته باشند.

از طرفی دیگر، شخصیت Dandy در این بازی به مرور زمان به مهارت‌ها و توانایی‌های جدیدی دست پیدا می‌کند که البته این موضوع به‌وسیله‌ی وجود تنها چهار کارت با محدودیت‌هایی مواجه خواهد شد. البته، ایراد اصلی گیم‌پلی این بازی نه به محدودیت تعداد کارت‌ها و بلکه به تکرار پذیری و خسته کننده شدن نسبی آن پس از تجربه‌ی طولانی مدت نسبت داده می‌شود.

بازی Dandy Ace - نقد و بررسی بازی Dandy Ace
بازی Dandy Ace - نقد و بررسی بازی Dandy Ace

به هر ترتیب، این بازی از نظر مکان‌های درنظر گرفته شده برای Respawn و موارد این‌چنینی دیگر، از چهارچوب‌های معمول سبک روگ لایک پیروی می‌کند و پس از هر بار مرگ شخصیت اصلی بازی، گیمرها به مکانی منتقل خواهند شد که توانایی چینش و خرید کارت‌های جدید وجود داشته باشد. همچنین، برای جلوگیری از خسته کننده شدن بازی، تلپورت‌هایی در اختیار گیمرها قرار گرفته است که به‌وسیله‌ی پیدا کردن آیتم‌های مربوطه قابل استفاده خواهند بود و اجازه‌ی جابه‌جا شدن بین نقاط خاص را به آن‌ها می‌دهد.

بازی Dandy Ace از نظر گرافیکی و موسیقی می‌تواند یکی از عناوین شاخص در بین بازی‌های مستقل قلمداد شود. این بازی از نظر هنری در سطح بسیار بالایی قرار می‌گیرد و محیط‌های منحصر به فرد و زیبایی برای آن طراحی شده است. موسیقی بازی نیز کیفیت قابل قبولی دارد و در القای حس لذت بخش انجام یک بازی روگ لایک گیمرها را یاری خواهد کرد.

بازی Dandy Ace - نقد و بررسی بازی Dandy Ace
بازی Dandy Ace - نقد و بررسی بازی Dandy Ace

در مجموع، بازی Dandy Ace یکی از عناوین مستقل روگ‌لایک لذت بخش و چالش‌برانگیز است که تجربه‌ی آن به دوست داران این سبک پیشنهاد می‌شود. اگر از چند ضعف کوچک و بزرگ نظیر محدود بودن تعداد کارت‌ها و عدم تکرارپذیری آنچنانی بازی گذر کنیم، نقاط قوتی نظیر طراحی بصری خاص و مکانیزم‌های مختلف آن به همراه چالشی که برای گیمرها ایجاد می‌شود می‌توانند ارزش خرید این بازی را افزایش دهند.

Dandy Ace is one of Rogue-like independent titles that is recommended for fans of this genre. If we go through a few small and big weaknesses such as the limited number of cards and the lack of repeatability of the game, strengths such as special visual design and various mechanisms along with the challenge that is created for gamers can increase the value of this game.

 

امتیاز دیجی ارنج

8.5

نقاط قوت
  • داستان قابل قبول با درون مایه‌ی طنز
  • گیم‌پلی چالش‌برانگیز و لذت بخش
  • وجود مکانیزم‌های مختلف و کارآمد
  • طراحی هنری زیبا و منحصر به فرد
نقاط ضعف
  • تکرارپذیری نه‌چندان بالای بازی که در عناوین روگ‌لایک از اهمیت فراوانی برخوردار است
  • محدود بودن تعداد کارت‌ها

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه