با ورود گوشی‌های هوشمند به زندگی انسان‌ها، بسیاری از امور به سادگی و به وسیله‌ی اپلیکیشن‌های کاربردی آن‌ها قابل انجام است. در این بین، اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که ابزارهای مفید را در یک قالب کلی در اختیار ما قرار می‌دهند و در این مقاله به بررسی یکی از آن‌ها یعنی اپلیکیشن جعبه ابزار خواهیم پرداخت.

نقد و بررسی اپلیکیشن جعبه ابزار - اپلیکیشن جعبه ابزار
نقد و بررسی اپلیکیشن جعبه ابزار - اپلیکیشن جعبه ابزار

اپلیکیشن جعبه ابزار سال‌ها است که به عنوان یکی از کاربردی‌ترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن‌ها در فروشگاه بازار جا خوش کرده است و از طریق آن می‌توان به مجموعه‌ای بی انتها از ابزارهای مختلف دسترسی پیدا کرد. 

رابط کاربری و طراحی ظاهری

رابط کاربری این اپلیکیشن شاید ضعیف‌ترین بخشی باشد که در حین تجربه‌ی جعبه ابزار با آن روبرو خواهید شد. در واقع، تمامی مزایای بی انتهای این اپلیکیشن و ابزارهای آن بدون بکارگیری سلیقه‌ی خاصی در یک صفحه و در بهترین حالت در چند صفحه بنا به ماهیت آن‌ها دسته‌بندی شده‌اند. علاوه بر این، منوی کناری این برنامه نیز فاقد ویژگی خاصی است و تنها بخش کاربردی در رابط کاربری این اپلیکیشن نیز قابلیت افزودن یک ابزار به دسته‌ی علاقه‌مندی‌ها قلمداد می‌شود.

به طور کلی با اولین ورود به محیط اپلیکیشن در هم ریختگی تمامی ابزارها بدون در نظر گرفتن زیبایی ظاهری خاصی زننده هستند و ناچار به اکتفا به قابلیت‌های کاربردی جعبه ابزار خواهید بود. برای مثال، بهتر بود که طراحان این اپلکیشن با به خرج دادن سلیقه از نظر ظاهری نیز مزایای خاصی برای آن در نظر می‌گرفتند و رابطه‌ی کاربر با اپلیکیشن را به دو عدد 0 و 1 خلاصه نمی‌کردند.

نقد و بررسی اپلیکیشن جعبه ابزار - نقد و بررسی اپلیکیشن جعبه ابزار
نقد و بررسی اپلیکیشن جعبه ابزار - نقد و بررسی اپلیکیشن جعبه ابزار

ویژگی‌ها و ابزار

ماهیت اصلی اپلیکیشن جعبه ابزار با رجوع به نام آن کاملاً مشخص است. در این اپلیکیشن با مجموعه‌ی پرتعدادی از ابزارهای کاربردی مختلف از جمله ابزارهای مهندسی‌ای نظیر ماشین حساب، ابزاری برای سنجش مساحت و حجم، تراز، متر، نقاله، خط کش و سایر موارد مشابه روبرو خواهید شد. این موضوع در زمینه‌ی ابزارهای دیگری از جمله ابزارهای مربوط به مالتی مدیا (ویدئو گردی، رنگ شناسی، بوم نقاشی و...)، مبدل‌ها (رویداد نگار، فاصله‌ی زمانی، مبدل تاریخ و...) و اندازه‌گیری (زمان سنج، کرنومتر، دستیار مالی و...) نیز صدق می‌کند.

هرکدام از ابزارهای فوق با توجه به نام خود وظیفه‌ای خاص را برعهده دارند و عملکرد هرکدام از آن‌ها نیز بسیار خوب و قابل اتکا است و شما را از داشتن ابزارهای چندگانه بی نیاز می‌کند. البته، در این بخش نیز اپلیکیشن به وضوح فضای آزاد برای ارتقا را در دسترس می‌بیند. برای مثال، با قراردادن ویژگی اشتراک میزان‌های به دست آمده از طریق هر ابزار می‌توانستیم با عملکرد کلی بهتری از اپلیکشن روبرو باشیم.

نقد و بررسی اپلیکیشن جعبه ابزار - نقد و بررسی اپلیکیشن جعبه ابزار
نقد و بررسی اپلیکیشن جعبه ابزار - نقد و بررسی اپلیکیشن جعبه ابزار

در مجموع، اپلیکیشن جعبه ابزار با دارا بودن مجموعه‌ای به ظاهر بی‌انتها از هر ابزار کاربردی‌ای که روزانه با آن‌ها سر و کار دارید می‌تواند شما از داشتن مجموعه‌ای پرتعداد از اپلیکیشن‌های محاسباتی و کاربردی بی‌نیاز کند.

امتیاز دیجی ارنج

9

نقاط قوت
  • وجود ابزارهای مختلف برای تمامی اقشار
  • به‌روزرسانی مداوم محتوای اپلیکیشن
نقاط ضعف
  • طراحی ظاهری منسوخ شده
  • رابط کاربری

امتیاز کاربران

1
0
0
0
0
1

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه